Przejdź do treści

Bajdurzenia – 31.05.2025


Zapraszamy na Bajdurzenia!

Przypominamy że zapisać się można na maksymalnie 2 sesje 😉

Jeśli zaznaczacie rezerwę, to dajcie znać w uwagach dlaczego – potrzebujemy wiedzieć na wypadek gdy zwolni się miejsce na sesji.

Sesje:
Nazwa:
1. Odtajanie
Prowadzący:
Micas
Setting:
Dungeons & Dragons 5,5ed - Zapomniane Krainy
Warning tags:
sporo mechaniki i trudnych starć, przemoc, wulgaryzmy, motywy horroru.
Zajawka:
Od czasów klątw jakie opadły na Ziemie Mrozu minęło dziesięć lat. Dziesięć lat pieśni o tych strasznych czasach i o bohaterach, jacy wybawili ten zakątek Faerunu od szaleństwa nieziemskich mocy, a same Królestwo Damary od czarnozbrojnych tyranów z Vaasy. Wielu dzielnych wojów poległo bądź zaginęło w tych mrocznych czasach - tak, jak Bojarzy z Dunraven, porwana potężną magią mściwych czarnoxiężników z Vaasy w chwili damarańskiego tryumfu na obronnych murach. Zaklęci w lód pośród górskich ostępów na dziesięć lat. Ale nad Ziemiami Mrozu wisiało kolejne Zło - inne, choć wciąż znajome. Tym razem nie mroźne, a goręjące od chęci zemsty - a pośród takich płomieni każdy lód musiał odtajać. Czy bohaterowie zdążą ugasić ten pożar, nim spopieli świat? Inspiracje: Bloodborne, Kroniki Czarnego Księżyca, Disciples: Dark Prophecy, Berserk.
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
Znajomość poprzednich sesji z cyklu niewymagana.
Liczba miejsc:
7
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 11:20:00
Zapisane osoby:
1. Naeki
2. Oczko
3. Harcerz
4. Marta Długosz
5. Marcin Borysiak
6. Krzychu
7.
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
SESJA ODWOŁANA
Prowadzący:
Bartek Bylica
Setting:
The Elder Scrolls - Morrowind, fantasy w stylu heist movie, autorska modyfikacja 2d20
Warning tags:
Potencjalna śmierć bohatera gracza, dużo plot twistów
Zajawka:
To nie będzie spokojny dzień w Morrowind. Gdy jeden ród Dunmerów knuje przeciw drugiemu, pojawia się szansa dla specjalistów takich jak wy – utalentowanych, bezimiennych i bardzo, bardzo drogo opłacanych. Posiadłość Saloth w Ald'ruhn to nie tylko zapomniana siedziba Redoranów – to sejf historii, zamknięty dla wszystkich prócz wybranych, a Hlaalu nie znoszą tajemnic. Waszym zadaniem: dostać się do środka, zidentyfikować artefakt i wydostać się, zanim wojownicy Redoran zorientują się, że to nie ćwiczenia. Miasto zbudowane na pancerzach wielkich bestii czeka – a to, co tam znajdziecie, może zmienić układ sił w całym Morrowind. Skok życia zaczyna się teraz! Gorzej jak coś pójdzie nie tak...
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
Znajomość lore niewymagana, test systemu autorskiego
Data:
2025-05-31 11:21:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
3. Alicja w Krainie Oz
Prowadzący:
Adam Olesiejuk
Setting:
Girl Underground, czyli opowieść o ciekawskiej dziewczynce zagubionej w magicznym świecie (na mechanice PbtA)
Warning tags:
baśniowe stwory, baśniowe problemy, baśniowa logika, magia, dojrzewanie, przekraczanie granic, odkrywanie własnej tożsamości, bardzo dużo improwizacji i współtworzenia gry przez graczy
Zajawka:
Rezolutna dziewczynka o złotym sercu niechcący trafia do fantastycznej krainy, która rządzi się zupełnie innymi prawami niż świat rzeczywisty, a mimo to pod pewnymi względami wydaje się dziwnie znajoma. Podczas swojej wędrówki poznaje wiele fascynujących istot, a z niektórymi udaje się jej nawet zaprzyjaźnić. Z ich pomocą będzie musiała nie tylko powstrzymać zagrażające krainie Wielkie Zło, ale także, co najważniejsze, odnaleźć drogę do domu.
Postacie:
Tworzone wspólnie na gotowych szablonach.
Uwagi:
Gracze wspólnie kontrolują Dziewczynkę, a oprócz tego każdy gra jednego z jej magicznych towarzyszy. Wszyscy razem tworzymy realia niesamowitej krainy i panujące w niej zasady. Materiały są po angielsku, więc znajomość języka może okazać się przydatna.
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 11:22:00
Zapisane osoby:
1. Panda
2. Beger
3. Ryszard "Wymiar" Butlewski
4. Melon
Rezerwa:
1. Kajetan Kocu Prystasz
2. Oczko
3. Knudi
4.
5.
Nazwa:
4. Gwiazda we Mgle
Prowadzący:
Maciej 'Ciepły' Warmbier
Setting:
Jedyny Pierścień (Czyli Władca Pierścieni) - jest to gotowa przygoda. Będzie przygodowo i trochę mrocznie
Warning tags:
Przemoc, przekleństwa
Zajawka:
Na wschodnim pogórzu południowej części Ered Luin wznosi się pradawna wieża, ostatnia pozostałość ogromnego zamku z czasów Królów. Ludzie mówią, że lśni w niej dziwne, niebieskie światło, czasem widoczne aż od Brodu Sarn - wygląda jak gwiazda nad morzem mgieł. Nikt tam nigdy nie bywa - ale ostatnio w okolicy zaczęli ginąć ludzie.
Postacie:
Robione wraz z graczami przed sesją
Uwagi:
Jeśli nie znasz systemu a chciałbyś/abyś serdecznie zapraszam, bardzo go lubię i chętnie pokazuje nowym graczom, i nie ma stresu że czegoś nie będzie się umieć :D
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 11:23:00
Zapisane osoby:
1. Hans
2. Ryszard Kowalski
3. Alicja Macutkiewicz
4. Sławomir Wosek
Rezerwa:
1. Mal"Ganish
2. Harcerz
3.
4.
5.
Nazwa:
Przerwa
Prowadzący:
Przerwa
Setting:
Przerwa
Warning tags:
Przerwa
Data:
2025-05-31 17:00:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
5. Brygada z naszego podwórka
Prowadzący:
Micas
Setting:
SibirPunk
Warning tags:
Przemoc, wulgaryzmy, ofiary postronne, narkotyki.
Zajawka:
To miała być prosta robota - w sam raz dla grupki amatorów z jednego blokowisk z wielkiej płyty, dopiero stawiających pierwsze kroki w rozświetlonym lampami sodowymi i neonami nocnym życiu Neosibirska - chluby Federacji, miasta przemysłu, cyberwszczepów, syntadrenaliny i wszechobecnej inwigilacji. Koleżeństwu zależało na kasie, a ten klient, wyłapany na Telegramie 3.0 płacił całkiem nieźle - i to za byle pierdołę. Chciał, żeby ktoś go odprowadził w parę miejsc i pilnował, żeby nikt się nie przyczepił. A wiadomo, ilu to gopników i ćpunów szwendało się o tej porze na rejonie, więc typ nie chciał wyłapać po ryju. Drobnostka, c'nie?
Postacie:
Gotowe ze scenariusza.
Uwagi:
Mile widziana nieznajomość przygody z podstawki SibirPunk RPG.
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 18:20:00
Zapisane osoby:
1. Patrycja Korwel
2. Radosław Wiernicki/ Barkunas
3. Marcin Skałbania/Hashi
4. Marta Plecha/ Tetsu
Rezerwa:
1. Marta Długosz
2. Marcin Borysiak
3.
4.
5.
Nazwa:
6. W Poszukiwaniu - Nieznanego - MEGALOCH
Prowadzący:
Mal'Ganish
Setting:
Dungeons and Dragons 5ed, Fearun, XII wiek, okolice Morza Spadających Gwiazd
Warning tags:
lochy, grzyby, smoki, przemoc, mało loota, mało expa, niesprawiedliwe pułapki
Zajawka:
Hej, wędrowcy i poszukiwacze przygód, słuchajcie mej pieśni! Czekają na was Jaskinie Quasquetonu – siedziba legendarnych Rogahna i Zelligara! Zaginęli w bohaterskiej wyprawie, a ich skarby, pułapki i sekrety wciąż wzywają śmiałków. Chwyćcie miecze, przygotujcie czary i dajcie się porwać tej wesołej przygodzie! Czy odkryjecie magię Komnaty Basenów, czy może przepadniecie w labiryncie? Ruszajcie, a bard będzie śpiewał o waszych czynach!
Postacie:
Robione z wyprzedzeniem pod nadzorem MG (np. tydzień przed)
Uwagi:
Przygoda od 1lvla, można w tracie dobić do 3ciego
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 18:20:00
Zapisane osoby:
1. Ryszard Kowalski
2. Rin
3. Paweł
4. Filip Celanowski
Rezerwa:
1. Mateusz Celanowski
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
SESJA ODWOŁANA
Prowadzący:
Nordine
Setting:
SESJA ODWOŁANA
Warning tags:
Przemoc, eksperymenty na ludziach, przemoc wobec dzieci, niewolnictwo, ksenofobia, narkotyki
Zajawka:
Silnik furgonetki kaszle ostatnim tchnieniem, kiedy wreszcie zatrzymujecie się na obrzeżach Paryża. W tle zgliszcza wieżowców przebijają niebo, a powietrze pachnie rdzą, spaliną i niepokojem. Mite – wasz szemrany zleceniodawca – ma dla was robotę: polowanie.
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Data:
2025-05-31 18:21:00
Zapisane osoby:
Rezerwa:
Nazwa:
8. Bezpieczni w mroku
Prowadzący:
Miłosz (Vilge) Czapiewski
Setting:
Własny system. Klimatycznie to cyberpunk i postapo, w ciuszkach fantasy. Mechanicznie zrobiony na podstawie Miasta Mgły, ale też inspirowany Psami z Winnicy.
Warning tags:
Bieda, Przekleństwa, Przemoc, Śmierć, Uprzedzenia na tle rasowym i narodowym, Żałoba
Zajawka:
Co was łączy, jako bohaterów naszej opowieści? Na pewno dwie rzeczy. Pierwsza, to miasto Invale - blizna na przeklętej, Jantarskiej Puszczy. Jedyna bezpieczna przystań w promieniu dziesiątek kilometrów. Miasto, które po za tym nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale czy musi? Ważne, że zapewnia wam schronienie i (przynajmniej dla niektórych) godne miejsce do życia. Druga rzecz, to Umsaz - gildia najemnicza, zrzeszająca różne humanoidy (w tym i was), w sprawie pomagania tam, gdzie nikt inny nie może, lub nie chce pomóc. Albowiem Invale, jak każde inne miasto, ma swoje problemy. Dzisiaj rozwiążecie jeden z nich. Uczynicię to miasto chociaż odrobinę lepszym miejscem. A przynajmniej spróbujecie. Czy wam się uda? Cóż, przekonajmy się...
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Uwagi:
WAŻNE!!! Jest to ulepszony scenariusz z innych Bajdurzeń, który prowadziłem w listopadzie zeszłego roku i marcu tego roku. Warto to mieć na uwadze, jeśli się wtedy grało, bo choć dokonałem kilku istotnych zmian to rdzeń fabuły pozostał ten sam.
Liczba miejsc:
4
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 18:22:00
Zapisane osoby:
1. Kajetan Kocu Prystasz
2. Ignacy
3. Daniel Biernacik Kaspar
4. Tadeusz Kucharski
Rezerwa:
1.
2.
3.
4.
5.
Nazwa:
9. Za co walczymy?
Prowadzący:
Łukasz 'Hans' Smurzyński
Setting:
Cold City na mechanice Wampir 5e
Warning tags:
ignorowanie faktów historycznych, śmierć, krew, rebelia, ZDRADY W DRUŻYNIE, gra na tajemnica, przekleństwa, satanizm, naziści, polityka, brak dobrego zakończenia.
Zajawka:
Cold City to system osadzony alternatywnej wersji świata, w której po II Wojnie Światowej największe siły wywiadowcze powołały PAP (pomocniczą agencję policji), który działa ponad podziałami krajowymi i stara się zwalczać nadnaturalne pozostałości po nazistowskich eksperymentach (Zombie, Wampiry, portale do innych rzeczywistości). Każdy jednak agent nie działa tylko dla PaPu, ale realizuje cele swojego kraju. Późne lata 60-te. PAP nie działa. Każdy wywiad stara się wyłącznie zabezpieczyć własne interesy na szkodę całego świata i mieszkańców Europy. Zwaśnione komisje dawnych aliantów i ZSRR rozmawiają o rozwiązaniu organizacji, ale wojna na ulicach podzielonego murem Berlina się nie kończy. Kobra, zwana również czwartą rzeszą wciąż aktywnie działa i panoszy się w Berlińskim półświatku. Zwaśnieni agenci jadą ze świadomością trwającej nad organizacją likwidacji. Czy w tej sytuacji zadbają o dobro świata, swojego kraju, czy może swoje własne? Sesja w klimatach Jamesa Bonda, Andora, które zostają zmiksowane z Weird War
Postacie:
Przygotowane przez Mistrza Gry
Liczba miejsc:
5
Rezerwa:
5
Data:
2025-05-31 18:22:00
Zapisane osoby:
1. Panda
2. Ciepły
3. Beger
4. Sławomir Wosek
5. Knudi
Rezerwa:
1. Buzia
2.
3.
4.
5.
Formularz zgłoszeniowy
* - pola wymagane ** - jedno z tych pól jest wymagane